måndag 28 januari 2013

Fyndat under veckan

Tog tag i ett jobbigt samtal, vilket resulterade i "vi hör av oss om tid"...har de hört av sej, nej. Suck. Visar lite   gamla fynd här istället =)
Måste visa min STORA helt underbara TV-trana, hela 67 cm hög, här med en "normal" trana på 38 cm, ställde dit  Schottvasen för jämförelse.

2 st vaser/ljusstakar? av Bengt Edenfalk för Skruf
När jag letade info om de bruna vaserna så hittade jag info om denna .
Det bör ju vara en "Spun Glass" av Edenfalk? Försökte fota signaturen här.
Ingen aning om vad detta är, men en oerhört läcker mörkbrun färg har den =)

Italiensk, javisst =) men vad? märkt med AH 8/19?
Reimyre, har slängt ut en fråga på fb i Reimyregruppen, det kommer väl ett svar kan jag tänka.

En tung liten tjej, så läcker är hon, märkt Weström och 26 cm hög. Ska googla lite på henne =)
Åseda, Bo Borgström, läcker blå  färg.
Rörstrand Fructis, får agera redskapsställ just nu då det är en stor nagg på pipen, men får helt klart sadla om och bli blomvas till sommarblommorna.

1 kommentar:

  1. Italienaren är Aldo Londi för Bitossi har jag för mig....har frågat på denna sidan https://www.facebook.com/groups/109867845821284/ om en liknande.

    SvaraRadera